Motorkáří - F.B Mondial SMX 125i ABS: Nezbeda pro mladé divočáky

Kategorie Supermoto je zárukou zábavy a ten nezbeda, který poprvé šoupnul silniční kola na čistokrevnou krosku by zasloužil nobelovku.

Téměř každá značka vyrábějící malorážky pro mlaďochy dobře ví, že motardové dváci mladí dravci chtějí, a proto je ve svém portfoliu nutně musí mít. Ano, ani F.B Mondial není výjimkou a nabízí atraktivní „ájedničkový“ model SMX 125i ABS.

Historie italské značky F.B Mondial se začala psát v padesátých letech a obrovskou roli hrál motosport, který byl hnacím motorem pro všechny ve fabrice. Odměnou byly dokonce světové mistrovské tituly. V roce 1979 značka bohužel padla a až v roce 2014 ji opět vzkřísil Pier Luigi Boselli, který s dalším motocyklovým nadšencem Cesare Gallim odstartovali novou éru mašin F.B Mondial a na trh uvedli model HPS 125i. Od té doby se italská značka soustředila na maloobjemové motorky a vše se točilo hlavně kolem stopětadvacítek a třístovek. Dneska se dá vybírat ze stopětadvacítek nejrůznějších stylů, takže si na své přijdou jak klasici, tak sporťáci, protože mohou sáhnout po modelech HPS, Piega, Flat Track nebo SMX v provedení enduro či supermoto.

Modely SMX si získají srdce sportovně založených motorkářů a co si budeme povídat, budou je sedlat hlavně mlaďoši, kterým zrovna zasychá razítko na řidičáku kategorie A1. Pak už je na nich, jestli sáhnou po enduru na chlupatých gumách nebo po supermotu na silničních sedmnáctkových kolech. Mám pocit, že tahle motardová dváca bude jezdit hlavně ve městě a po vesnici, kde bude zdrojem nekonečné zábavy, ale také dopravním prostředkem pro náctileté, kteří si dojedou do školy, na trénink, ale i za kámoši na zastávku, kde se vždycky vymyslí bejkáren až na půdu. Ta svoboda, kdy si na motorce mohou dojet kdy chtějí a kam chtějí, se nedá popsat a kdo to zažil, tak ví, o čem je řeč.

F.B Mondial SMX 125i ABS vychází ze základu, na kterém staví několik dalších značek, ale kromě rámu, podvozku a motoru si značka vše navrhuje sama a tím se od konkurenční stopětadvacítek liší. Jsou to hlavně jiné plasty i sedlo a pochopitelně také barevné provedení a grafika. Bohužel, pedál zadní brzdy si F.B Mondial svůj nevyvinul a zůstal u stejného, jako všichni ostatní, a ten teda moc krásy nepobral. Kapalinou chlazený jednoválec splňuje maximálním výkonem 11 kW (15 koní) při 10 750 ot./min. kritéria třídy řidičáků A1. Převodovka má šest rychlostí a spojka je klasická lanková. Do nádrže se vejde 6,3 litrů benzínu, sedlo leží ve výšce 890 mm nad zemí a výrobce udává provozní hmotnost 124 kg. Naše redakční váha ukázal při plné nádrži 136 kg. Kola s drátěným výpletem jsou silničního průměru 17 palců a pérování má pevné nastavení bez možnosti úpravy. Jak samotný název napovídá, SMX 125i dostal brzdy se systémem ABS a je dobře, že se na zadním kole dá jednoduše deaktivovat vlastním tlačítkem na řídítkách.

Zdroj: www.motorkari.cz

Celý článek

 

 

getGeoData

K vyhledání prodejce se používají služby třetích stran.
Při zobrazení mapy se ukládají soubory cookie z Map Google.
Zobrazit zásady ochrany osobních údajů.

Zobrazit mapu

Kontakt

MSA Motor Sport Accessoires GmbH
Am Forst 17b
D-92637 Weiden
Tel.: 09 61 / 38 85 - 207
Fax: 09 61 / 38 85 - 203

  • Social
    • Facebook
    • Youtube
Oops, an error occurred! Code: 202410220558508b6d9509